dostęp otwarty

Tom 16, Nr 3 (2008)
PRACE ORYGINALNE
Opublikowany online: 2008-05-05
Pobierz cytowanie

Wybrane elementy kształcenia praktycznego w opinii studentów pielęgniarstwa

Lilla Walas, Wiesław Fidecki, Iwona Adamska-Kuźmicka, Agnieszka Sadurska, Mariusz Wysokiński, Marta Czekirda
Problemy Pielęgniarstwa 2008;16(3):280-284.

dostęp otwarty

Tom 16, Nr 3 (2008)
PRACE ORYGINALNE
Opublikowany online: 2008-05-05

Streszczenie


Wstęp. Umożliwienie studentom wyrażenia swych sądów dotyczących zadowolenia z kształcenia zawodowego jest jednym z ważnych elementów oceny procesu kształcenia dokonywanym przez nauczycieli. Stanowi to istotny element monitorowania jakości kształcenia.
Cel pracy. Poznanie opinii studentów studiów I stopnia na kierunku pielęgniarstwo, dotyczących realizacji pierwszych zajęć praktycznych w warunkach szpitalnych.
Materiał i metody. W badaniach wykorzystano autorski kwestionariusz ankiety. Wyniki badań poddano analizie statystycznej z wykorzystaniem testu chi-kwadrat.
Wyniki i wnioski. Stwierdzono, że poziom zadowolenia studentów z realizacji procesu kształcenia zawodowego w ramach zajęć praktycznych z podstaw pielęgniarstwa utrzymuje się na poziomie średnim. Pierwsze zajęcia praktyczne dały studentom pielęgniarstwa w większości możliwość pozytywnej weryfikacji decyzji o wyborze zawodu.

Streszczenie


Wstęp. Umożliwienie studentom wyrażenia swych sądów dotyczących zadowolenia z kształcenia zawodowego jest jednym z ważnych elementów oceny procesu kształcenia dokonywanym przez nauczycieli. Stanowi to istotny element monitorowania jakości kształcenia.
Cel pracy. Poznanie opinii studentów studiów I stopnia na kierunku pielęgniarstwo, dotyczących realizacji pierwszych zajęć praktycznych w warunkach szpitalnych.
Materiał i metody. W badaniach wykorzystano autorski kwestionariusz ankiety. Wyniki badań poddano analizie statystycznej z wykorzystaniem testu chi-kwadrat.
Wyniki i wnioski. Stwierdzono, że poziom zadowolenia studentów z realizacji procesu kształcenia zawodowego w ramach zajęć praktycznych z podstaw pielęgniarstwa utrzymuje się na poziomie średnim. Pierwsze zajęcia praktyczne dały studentom pielęgniarstwa w większości możliwość pozytywnej weryfikacji decyzji o wyborze zawodu.
Pobierz cytowanie

Słowa kluczowe

kształcenie pielęgniarek; jakość kształcenia

Informacje o artykule
Tytuł

Wybrane elementy kształcenia praktycznego w opinii studentów pielęgniarstwa

Czasopismo

Problemy Pielęgniarstwa

Numer

Tom 16, Nr 3 (2008)

Strony

280-284

Data publikacji on-line

2008-05-05

Rekord bibliograficzny

Problemy Pielęgniarstwa 2008;16(3):280-284.

Słowa kluczowe

kształcenie pielęgniarek
jakość kształcenia

Autorzy

Lilla Walas
Wiesław Fidecki
Iwona Adamska-Kuźmicka
Agnieszka Sadurska
Mariusz Wysokiński
Marta Czekirda

Ważne: serwis https://journals.viamedica.pl/ wykorzystuje pliki cookies. Więcej >>

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies m.in. w celach statystycznych, dostosowania serwisu do potrzeb użytkownika (np. język interfejsu) i do obsługi logowania użytkowników. W ustawieniach przeglądarki internetowej można zmienić opcje dotyczące cookies. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci komputera. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.

Czym są i do czego służą pliki cookie możesz dowiedzieć się na stronie wszystkoociasteczkach.pl.

Czasopismo Problemy Pielęgniarstwa dostęne jest również w Ikamed - księgarnia medyczna