Poziom samooceny i satysfakcji seksualnej a postrzeganie seksualne uczniów
Streszczenie
Wstęp: Przeprowadzone badania miały na celu sprawdzenie, na ile aspekt erotyczny jest obecny w postrzeganiu uczniów klas licealnych przez nauczycielki. Wydaje się on niezwykle interesujący, gdyż bez względu na pełnione przez nas funkcję społeczne zawsze ma na nas wpływ nasza natura biologiczna, która w dużym stopniu determinuje nasze zachowanie. W badaniu ukazano związek pomiędzy postrzeganiem uczniów przez nauczycieli a ich satysfakcją seksualną i samooceną.
Materiał i metody: Grupa badawcza liczyła 34 osoby. Poddano analizie wpływ poziomu samooceny, oraz satysfakcji seksualnej na 3 działania: bezpośrednie, w obrębie myśli, i w obrębie odczuwanej atrakcyjności. Użyto kwestionariuszy: SES i SSS, oraz ankiety.
Wyniki: Istotne różnice dotyczyły poziomu satysfakcji seksualnej dla każdej z badanych podgrup. Poziom satysfakcji seksualnej był najniższy w grupie wykazującej działanie o charakterze uwodzącym, następnie był trochę wyższy w grupie wykazującej myśli erotyczne, oraz najwyższy w grupie wykazującej tylko marzenia erotyczne. Jak również występowały istotne różnice w poziomie samooceny między grupą wykazująca działanie, a osobami nie wykazującymi działania. Poziom samooceny był najwyższy w grupie wykazującej działanie.
Wnioski: Najważniejsze wyniki występują w poziomie satysfakcji seksualnej; czym niższy poziom satysfakcji seksualnej tym większe prawdopodobieństwo kolejno do zauważania atrakcyjności uczniów, występowania myśli o uczniach oraz podejmowania działania do towarzyskiego spotkania się z uczniami. Poziom samooceny nie ma wpływu na zauważanie atrakcyjności u uczniów, czy też na fantazjowanie - różnicował tylko jednostki podejmujące działanie od tych nie podejmujących działania.
Słowa kluczowe: atrakcyjność seksualnanauczycielkisamoocenauczniowie