English Polski
Tom 11, Nr 2 (2013)
Praca badawcza (oryginalna)
Opublikowany online: 2013-12-10

dostęp otwarty

Wyświetlenia strony 2043
Wyświetlenia/pobrania artykułu 7807
Pobierz cytowanie

Eksport do Mediów Społecznościowych

Eksport do Mediów Społecznościowych

Seksualność studentek wrocławskich uczelni — po 10 latach

Zygmunt Zdrojewicz, Aleksandra Idzior, Anna Rząsa, Olga Kocjan, Patrycja Izydorczyk
Seksuologia Polska 2013;11(2).

Streszczenie

Wstęp: Przedstawiona praca zawiera ocenę ogólnej wiedzy studentek wrocławskich uczelni na temat własnej seksualności, opartą na wynikach ankiet przeprowadzonych na przełomie 2012 i 2013 roku w porównaniu z wynikami analogicznych badań z 2003 roku. Materiał i metody: Badaniem objęto grupę 330 studentek z 6 różnych uczelni wrocławskich. Ankiety zostały rozprowadzone w domach studenckich i wypełniane były w obecności rozdających. Opracowane statystycznie dane porównano z wynikami opublikowanymi w artykule pt. „Badanie seksualności studentek wrocławskich uczelni”, zamieszczonym w Seksuologii Polskiej w 2003 roku. Wyniki: Wykazano, że wrocławskie studentki coraz częściej nie planują swojego „pierwszego razu”. Chętniej uprawiają seks, stosując różne techniki, a jako metodę antykoncepcji wybierają przede wszystkim prezerwatywy. Głównym źródłem ich wiedzy stał się internet, ponieważ twierdzą, że zajęcia organizowane w szkole nie są satysfakcjonujące, natomiast w domu nie ma odpowiedniej atmosfery, żeby porozmawiać o seksie. Młode kobiety nie mają zdania w kwestii masturbacji, ale częściej się jej podejmują. Negatywnie oceniają one zjawiska homoseksualizmu i sponsoringu. Wnioski: Studentki mają dość szeroką wiedzę w kwestii seksualności człowieka i wykazują mniej konserwatywne podejście. Posiadają większą świadomość własnych potrzeb, co przejawia się w większej liczbie podejmowanych kontaktów seksualnych, masturbacji i otwartości na akty niewaginalne. Zdecydowana większość zdaje sobie sprawę z rozpowszechnienia się zjawiska sponsoringu seksualnego.