English Polski
Tom 12, Nr 4 (2015)
Artykuł przeglądowy
Opublikowany online: 2015-12-18

dostęp otwarty

Wyświetlenia strony 1181
Wyświetlenia/pobrania artykułu 3359
Pobierz cytowanie

Eksport do Mediów Społecznościowych

Eksport do Mediów Społecznościowych

Kampania społeczna jako forma aktywności mediów na rzecz kształtowania odpowiedzialności społecznej wobec osób z chorobą Alzheimera i ich rodzin

Karolina Kramkowska
Psychiatria 2015;12(4):271-277.

Streszczenie

Artykuł dotyczy kampanii społecznych związanych z chorobą Alzheimera, będących narzędziem społecznego oswajania tabuizowanych chorób demencyjnych i budowania społecznego wsparcia pacjentów oraz ich rodzin w procesie opieki. Analizowane jest wykorzystanie słowa jako nośnika treści kształtującej wymiar funkcjonowania społecznego i jego moc kreowania rzeczywistości. Odpowiedzialność społeczna w stosunku do osób chorych i zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz ich rodzin wyrażać się może za pomocą komunikatów społecznych, mających na celu pobudzenie refleksji, a także w zwróceniu uwagi na problemy często marginalizowane w dyskursie społecznym. Ukazane zostaną zakresy powinności pedagogiki i nauk społecznych w kształtowaniu wrażliwości aksjologicznej, mogącej przyczyniać do poprawy funkcjonowania człowieka chorego na demencje oraz jego bliskich. Kampanie społeczne na rzecz chorych na demencje i ich bliskich zostaną przedstawione jako sposób budowania społecznej odpowiedzialności i zaangażowania wobec tych osób w społeczeństwie.