dostęp otwarty

Tom 12, Nr 4 (2015)
Artykuł przeglądowy
Opublikowany online: 2015-12-18
Pobierz cytowanie

Kampania społeczna jako forma aktywności mediów na rzecz kształtowania odpowiedzialności społecznej wobec osób z chorobą Alzheimera i ich rodzin

Karolina Kramkowska
Psychiatria 2015;12(4):271-277.

dostęp otwarty

Tom 12, Nr 4 (2015)
Artykuły przeglądowe
Opublikowany online: 2015-12-18

Streszczenie

Artykuł dotyczy kampanii społecznych związanych z chorobą Alzheimera, będących narzędziem społecznego oswajania tabuizowanych chorób demencyjnych i budowania społecznego wsparcia pacjentów oraz ich rodzin w procesie opieki. Analizowane jest wykorzystanie słowa jako nośnika treści kształtującej wymiar funkcjonowania społecznego i jego moc kreowania rzeczywistości. Odpowiedzialność społeczna w stosunku do osób chorych i zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz ich rodzin wyrażać się może za pomocą komunikatów społecznych, mających na celu pobudzenie refleksji, a także w zwróceniu uwagi na problemy często marginalizowane w dyskursie społecznym. Ukazane zostaną zakresy powinności pedagogiki i nauk społecznych w kształtowaniu wrażliwości aksjologicznej, mogącej przyczyniać do poprawy funkcjonowania człowieka chorego na demencje oraz jego bliskich. Kampanie społeczne na rzecz chorych na demencje i ich bliskich zostaną przedstawione jako sposób budowania społecznej odpowiedzialności i zaangażowania wobec tych osób w społeczeństwie.

Streszczenie

Artykuł dotyczy kampanii społecznych związanych z chorobą Alzheimera, będących narzędziem społecznego oswajania tabuizowanych chorób demencyjnych i budowania społecznego wsparcia pacjentów oraz ich rodzin w procesie opieki. Analizowane jest wykorzystanie słowa jako nośnika treści kształtującej wymiar funkcjonowania społecznego i jego moc kreowania rzeczywistości. Odpowiedzialność społeczna w stosunku do osób chorych i zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz ich rodzin wyrażać się może za pomocą komunikatów społecznych, mających na celu pobudzenie refleksji, a także w zwróceniu uwagi na problemy często marginalizowane w dyskursie społecznym. Ukazane zostaną zakresy powinności pedagogiki i nauk społecznych w kształtowaniu wrażliwości aksjologicznej, mogącej przyczyniać do poprawy funkcjonowania człowieka chorego na demencje oraz jego bliskich. Kampanie społeczne na rzecz chorych na demencje i ich bliskich zostaną przedstawione jako sposób budowania społecznej odpowiedzialności i zaangażowania wobec tych osób w społeczeństwie.

Pobierz cytowanie

Słowa kluczowe

choroba Alzheimera, demencja, opieka rodzinna, kampania społeczna, media masowe, odpowiedzialność społeczna

Informacje o artykule
Tytuł

Kampania społeczna jako forma aktywności mediów na rzecz kształtowania odpowiedzialności społecznej wobec osób z chorobą Alzheimera i ich rodzin

Czasopismo

Psychiatria

Numer

Tom 12, Nr 4 (2015)

Typ artykułu

Artykuł przeglądowy

Strony

271-277

Opublikowany online

2015-12-18

Wyświetlenia strony

1132

Wyświetlenia/pobrania artykułu

3259

Rekord bibliograficzny

Psychiatria 2015;12(4):271-277.

Słowa kluczowe

choroba Alzheimera
demencja
opieka rodzinna
kampania społeczna
media masowe
odpowiedzialność społeczna

Autorzy

Karolina Kramkowska

Regulamin

Ważne: serwis https://journals.viamedica.pl/ wykorzystuje pliki cookies. Więcej >>

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies m.in. w celach statystycznych, dostosowania serwisu do potrzeb użytkownika (np. język interfejsu) i do obsługi logowania użytkowników. W ustawieniach przeglądarki internetowej można zmienić opcje dotyczące cookies. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci komputera. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.

Czym są i do czego służą pliki cookie możesz dowiedzieć się na stronie wszystkoociasteczkach.pl.

Wydawcą serwisu jest VM Media Group sp z o.o., ul. Świętokrzyska 73, 80–180 Gdańsk

tel.:+48 58 320 94 94, faks:+48 58 320 94 60, e-mail:  viamedica@viamedica.pl