Tom 8, Nr 3 (2011)
Artykuł przeglądowy
Opublikowany online: 2011-10-20
Depresja dzieci i młodzieży — podejście poznawczo-behawioralne. Teoria i terapia
Psychiatria 2011;8(3):84-90.
Streszczenie
Celem pracy było przedstawienie poznawczo-behawioralnej koncepcji depresji i jej odniesienia do dzieci i młodzieży.
Zaprezentowano skrótowy opis najważniejszych modeli poznawczych tego zaburzenia, wynikających
z nich implikacji do psychoterapii oraz aktualnych tendencji badawczych. Przedstawiono również najistotniejsze
elementy struktury i zawartości dwóch propozycji programów terapii depresji u dzieci i młodzieży. Na koniec
dokonano krótkiej prezentacji wyników badań nad skutecznością.
Psychiatria 2011; 8, 3: 84–90
Psychiatria 2011; 8, 3: 84–90
Słowa kluczowe: terapia poznawczo-behawioralnadepresjadepresja u dzieci i młodzieży