dostęp otwarty
Poziom satysfakcji z usług medycznych na oddziale neurologii
dostęp otwarty
Streszczenie
Materiał i metody. Badaniami objęto 50 pacjentów po udarze mózgu leczonych w Klinice i Katedrze Neurologii z Oddziałem Udarów Mózgu CM UMK w Bydgoszczy oraz grupę 25 osób personelu pielęgniarskiego z wyżej wymienionej jednostki. W pracy posłużono się metodą sondażu diagnostycznego, narzędziem badawczym był kwestionariusz ankiety.
Wyniki i wnioski. Na podstawie otrzymanych wyników wysunięto następujące wnioski: 1) pacjenci pozytywnie oceniają pracę zespołu pielęgniarskiego w ponad 90%. Podobne opinie uzyskano ze strony personelu pielęgniarskiego; 2) pacjenci są zadowoleni z pracy personelu lekarskiego - oceny pozytywne kształtują się powyżej 80%; 3) stopień zadowolenia z ogólnej opieki medycznej podczas pobytu w klinice jest przez większość respondentów oceniany jako dobry; niższą ocenę dał zespół pielęgniarski.
Streszczenie
Materiał i metody. Badaniami objęto 50 pacjentów po udarze mózgu leczonych w Klinice i Katedrze Neurologii z Oddziałem Udarów Mózgu CM UMK w Bydgoszczy oraz grupę 25 osób personelu pielęgniarskiego z wyżej wymienionej jednostki. W pracy posłużono się metodą sondażu diagnostycznego, narzędziem badawczym był kwestionariusz ankiety.
Wyniki i wnioski. Na podstawie otrzymanych wyników wysunięto następujące wnioski: 1) pacjenci pozytywnie oceniają pracę zespołu pielęgniarskiego w ponad 90%. Podobne opinie uzyskano ze strony personelu pielęgniarskiego; 2) pacjenci są zadowoleni z pracy personelu lekarskiego - oceny pozytywne kształtują się powyżej 80%; 3) stopień zadowolenia z ogólnej opieki medycznej podczas pobytu w klinice jest przez większość respondentów oceniany jako dobry; niższą ocenę dał zespół pielęgniarski.
Słowa kluczowe
satysfakcja; jakość opieki
Tytuł
Poziom satysfakcji z usług medycznych na oddziale neurologii
Czasopismo
Udar Mózgu. Problemy Interdyscyplinarne
Numer
Strony
70-82
Opublikowany online
2008-11-14
Wyświetlenia strony
1559
Wyświetlenia/pobrania artykułu
5090
Rekord bibliograficzny
Udar Mózgu. Problemy Interdyscyplinarne 2008;10(2):70-82.
Słowa kluczowe
satysfakcja
jakość opieki
Autorzy
Anna Smolińska
Magdalena Marciniak
Robert Ślusarz
Agnieszka Królikowska
Renata Jabłońska
Barbara Książkiewicz