Na skróty

dostęp otwarty

Tom 10, Nr 2 (2008)
Prace oryginalne
Opublikowany online: 2008-11-14
Pobierz cytowanie

Poziom satysfakcji z usług medycznych na oddziale neurologii

Anna Smolińska, Magdalena Marciniak, Robert Ślusarz, Agnieszka Królikowska, Renata Jabłońska, Barbara Książkiewicz
Udar Mózgu. Problemy Interdyscyplinarne 2008;10(2):70-82.

dostęp otwarty

Tom 10, Nr 2 (2008)
Prace oryginalne
Opublikowany online: 2008-11-14

Streszczenie

Wstęp. Pomiar poziomu satysfakcji z usług medycznych jest najczęściej stosowanym wskaźnikiem, który ma istotne znaczenie dla jakości oferowanej opieki. Celem niniejszej pracy była ocena poziomu satysfakcji z usług medycznych wśród pacjentów po udarze mózgu leczonych na oddziale neurologii, a ponadto poznanie opinii zespołu pielęgniarskiego dotyczących swoich świadczeń wykonywanych na tym oddziale.
Materiał i metody. Badaniami objęto 50 pacjentów po udarze mózgu leczonych w Klinice i Katedrze Neurologii z Oddziałem Udarów Mózgu CM UMK w Bydgoszczy oraz grupę 25 osób personelu pielęgniarskiego z wyżej wymienionej jednostki. W pracy posłużono się metodą sondażu diagnostycznego, narzędziem badawczym był kwestionariusz ankiety.
Wyniki i wnioski. Na podstawie otrzymanych wyników wysunięto następujące wnioski: 1) pacjenci pozytywnie oceniają pracę zespołu pielęgniarskiego w ponad 90%. Podobne opinie uzyskano ze strony personelu pielęgniarskiego; 2) pacjenci są zadowoleni z pracy personelu lekarskiego - oceny pozytywne kształtują się powyżej 80%; 3) stopień zadowolenia z ogólnej opieki medycznej podczas pobytu w klinice jest przez większość respondentów oceniany jako dobry; niższą ocenę dał zespół pielęgniarski.

Streszczenie

Wstęp. Pomiar poziomu satysfakcji z usług medycznych jest najczęściej stosowanym wskaźnikiem, który ma istotne znaczenie dla jakości oferowanej opieki. Celem niniejszej pracy była ocena poziomu satysfakcji z usług medycznych wśród pacjentów po udarze mózgu leczonych na oddziale neurologii, a ponadto poznanie opinii zespołu pielęgniarskiego dotyczących swoich świadczeń wykonywanych na tym oddziale.
Materiał i metody. Badaniami objęto 50 pacjentów po udarze mózgu leczonych w Klinice i Katedrze Neurologii z Oddziałem Udarów Mózgu CM UMK w Bydgoszczy oraz grupę 25 osób personelu pielęgniarskiego z wyżej wymienionej jednostki. W pracy posłużono się metodą sondażu diagnostycznego, narzędziem badawczym był kwestionariusz ankiety.
Wyniki i wnioski. Na podstawie otrzymanych wyników wysunięto następujące wnioski: 1) pacjenci pozytywnie oceniają pracę zespołu pielęgniarskiego w ponad 90%. Podobne opinie uzyskano ze strony personelu pielęgniarskiego; 2) pacjenci są zadowoleni z pracy personelu lekarskiego - oceny pozytywne kształtują się powyżej 80%; 3) stopień zadowolenia z ogólnej opieki medycznej podczas pobytu w klinice jest przez większość respondentów oceniany jako dobry; niższą ocenę dał zespół pielęgniarski.
Pobierz cytowanie

Słowa kluczowe

satysfakcja; jakość opieki

Informacje o artykule
Tytuł

Poziom satysfakcji z usług medycznych na oddziale neurologii

Czasopismo

Udar Mózgu. Problemy Interdyscyplinarne

Numer

Tom 10, Nr 2 (2008)

Strony

70-82

Data publikacji on-line

2008-11-14

Rekord bibliograficzny

Udar Mózgu. Problemy Interdyscyplinarne 2008;10(2):70-82.

Słowa kluczowe

satysfakcja
jakość opieki

Autorzy

Anna Smolińska
Magdalena Marciniak
Robert Ślusarz
Agnieszka Królikowska
Renata Jabłońska
Barbara Książkiewicz

Ważne: serwis https://journals.viamedica.pl/ wykorzystuje pliki cookies. Więcej >>

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies m.in. w celach statystycznych, dostosowania serwisu do potrzeb użytkownika (np. język interfejsu) i do obsługi logowania użytkowników. W ustawieniach przeglądarki internetowej można zmienić opcje dotyczące cookies. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci komputera. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.

Czym są i do czego służą pliki cookie możesz dowiedzieć się na stronie wszystkoociasteczkach.pl.

Wydawcą serwisu jest  "Via Medica sp. z o.o." sp.k., ul. Świętokrzyska 73, 80–180 Gdańsk

tel.:+48 58 320 94 94, faks:+48 58 320 94 60, e-mail:  viamedica@viamedica.pl