dostęp otwarty

Tom 4, Nr 2 (2018)
Prace kazuistyczne
Opublikowany online: 2018-08-17
Pobierz cytowanie

Trądzikopodobna osutka u chorego leczonego cetuksymabem z powodu raka jelita grubego

Kamila Jaworecka, Dominik Samotij, Adam Reich
Forum Dermatologicum 2018;4(2):78-80.

dostęp otwarty

Tom 4, Nr 2 (2018)
Prace kazuistyczne
Opublikowany online: 2018-08-17

Streszczenie

Bez streszczenia

Streszczenie

Bez streszczenia
Pobierz cytowanie

Słowa kluczowe

cetuximab, inhibitors of epidermal growth factor receptor, malignancies, drug-induced rash

Informacje o artykule
Tytuł

Trądzikopodobna osutka u chorego leczonego cetuksymabem z powodu raka jelita grubego

Czasopismo

Forum Dermatologicum

Numer

Tom 4, Nr 2 (2018)

Strony

78-80

Data publikacji on-line

2018-08-17

Rekord bibliograficzny

Forum Dermatologicum 2018;4(2):78-80.

Słowa kluczowe

cetuximab
inhibitors of epidermal growth factor receptor
malignancies
drug-induced rash

Autorzy

Kamila Jaworecka
Dominik Samotij
Adam Reich

Referencje (7)
  1. Kowalska M, Kowalik A, Góźdź S. Dermatologiczne objawy uboczne w przebiegu chemioterapii i celowanej terapii przeciwnowotworowej. Przegl Dermatol. 2016; 103: 127–138.
  2. Belum VR, Marchetti MA, Dusza SW, et al. A prospective, randomized, double-blinded, split-face/chest study of prophylactic topical dapsone 5% gel versus moisturizer for the prevention of cetuximab-induced acneiform rash. J Am Acad Dermatol. 2017; 77(3): 577–579.
  3. Vaccaro M, Guarneri F, Borgia F, et al. Efficacy, tolerability and impact on quality of life of clindamycin phosphate and benzoyl peroxide for the treatment of cetuximab-associated acneiform eruption in patients with metastatic colorectal cancer. J Dermatolog Treat. 2016; 27(2): 148–152.
  4. Kryński J, Kamińska-Winciorek G. Leczenie reakcji skórnych występujących podczas terapii inhibitorami receptora nabłonkowego czynnika wzrostu u pacjentów z rakiem jelita grubego. Onkol Prakt Klin. 2010; 6: 318–332.
  5. Choi JW, Kim TIn, Jeong KH, et al. A case of successfully treated recalcitrant EGFR inhibitor-induced acneiform eruption following non-ablative fractional laser. Dermatol Ther. 2016; 29(4): 252–254.
  6. Hofheinz RD, Deplanque G, Komatsu Y, et al. Recommendations for the Prophylactic Management of Skin Reactions Induced by Epidermal Growth Factor Receptor Inhibitors in Patients With Solid Tumors. Oncologist. 2016; 21(12): 1483–1491.
  7. Jacot W, Bessis D, Jorda E, et al. Acneiform eruption induced by epidermal growth factor receptor inhibitors in patients with solid tumours. Br J Dermatol. 2004; 151(1): 238–241.

Ważne: serwis https://journals.viamedica.pl/ wykorzystuje pliki cookies. Więcej >>

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies m.in. w celach statystycznych, dostosowania serwisu do potrzeb użytkownika (np. język interfejsu) i do obsługi logowania użytkowników. W ustawieniach przeglądarki internetowej można zmienić opcje dotyczące cookies. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci komputera. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.

Czym są i do czego służą pliki cookie możesz dowiedzieć się na stronie wszystkoociasteczkach.pl.

Wydawcą serwisu jest  "Via Medica sp. z o.o." sp.k., ul. Świętokrzyska 73, 80–180 Gdańsk

tel.:+48 58 320 94 94, faks:+48 58 320 94 60, e-mail:  viamedica@viamedica.pl