dostęp otwarty
Aktywność seksualna współczesnych nauczycieli. Wyniki badań własnych
dostęp otwarty
Streszczenie
Wstęp. Celem pracy było zbadanie aktywności seksualnej współczesnych nauczycieli w ich podstawowych związkach partnerskich oraz czy aktywność ta wiąże się z podejmowaniem zdrady. Zbadano również poczucie satysfakcji seksualnej nauczycieli oraz dokonano analizy zachowań seksualnych w odniesieniu do warunków partnerskiej normy seksualnej.
Materiał i metody. Osobami badanymi byli nauczyciele. Grupa badana liczyła 305 osób, w tym 228 kobiet i 77 mężczyzn. Średnia wieku w całej próbie wynosiła 36,05 roku. Przeprowadzone porównania świadczą o tym, że osoby badane tworzą głównie związki małżeńskie (81,3%), znacznie rzadziej kohabitacyjne bez wspólnego zamieszkiwania (10,5%), a najrzadziej kohabitacyjne (8,2%). Żadna osoba badana nie deklarowała tworzenia związku homoseksualnego. W badanej grupie nauczycieli 69,2% osób było rodzicami, natomiast 30,8% nie posiadało potomstwa. Anonimowe badania kwestionariuszowe prowadzono w okresie od października do listopada 2007 roku. Zastosowano skonstruowany specjalnie do potrzeb pracy Kwestionariusz do Badania Aktywności Seksualnej.
Wyniki. Przeprowadzenie bada pozwoliły na scharakteryzowanie badanych nauczycieli pod względem aktywności seksualnej w podstawowych związkach partnerskich w odniesieniu do warunków seksualnej normy partnerskiej. Poddano także analizie związek aktywności seksualnej w związku partnerskim ze zdradą.
Wnioski. Z przeprowadzonych obliczeń wynika, że podejmowanie aktywności seksualnej poza swoim podstawowym związkiem zależy od tego, czy podejmowana jest aktywność seksualna w podstawowym związku. Także satysfakcja seksualna oraz satysfakcja z częstotliwości odbywania genitalnych kontaktów seksualnych w podstawowym związku partnerskim wiąże się z podejmowaniem zdrady. Z dokonanych obliczeń wynika, jest ona niższa w grupie odbywających stosunki seksualne poza podstawowym związkiem partnerskim.
Streszczenie
Wstęp. Celem pracy było zbadanie aktywności seksualnej współczesnych nauczycieli w ich podstawowych związkach partnerskich oraz czy aktywność ta wiąże się z podejmowaniem zdrady. Zbadano również poczucie satysfakcji seksualnej nauczycieli oraz dokonano analizy zachowań seksualnych w odniesieniu do warunków partnerskiej normy seksualnej.
Materiał i metody. Osobami badanymi byli nauczyciele. Grupa badana liczyła 305 osób, w tym 228 kobiet i 77 mężczyzn. Średnia wieku w całej próbie wynosiła 36,05 roku. Przeprowadzone porównania świadczą o tym, że osoby badane tworzą głównie związki małżeńskie (81,3%), znacznie rzadziej kohabitacyjne bez wspólnego zamieszkiwania (10,5%), a najrzadziej kohabitacyjne (8,2%). Żadna osoba badana nie deklarowała tworzenia związku homoseksualnego. W badanej grupie nauczycieli 69,2% osób było rodzicami, natomiast 30,8% nie posiadało potomstwa. Anonimowe badania kwestionariuszowe prowadzono w okresie od października do listopada 2007 roku. Zastosowano skonstruowany specjalnie do potrzeb pracy Kwestionariusz do Badania Aktywności Seksualnej.
Wyniki. Przeprowadzenie bada pozwoliły na scharakteryzowanie badanych nauczycieli pod względem aktywności seksualnej w podstawowych związkach partnerskich w odniesieniu do warunków seksualnej normy partnerskiej. Poddano także analizie związek aktywności seksualnej w związku partnerskim ze zdradą.
Wnioski. Z przeprowadzonych obliczeń wynika, że podejmowanie aktywności seksualnej poza swoim podstawowym związkiem zależy od tego, czy podejmowana jest aktywność seksualna w podstawowym związku. Także satysfakcja seksualna oraz satysfakcja z częstotliwości odbywania genitalnych kontaktów seksualnych w podstawowym związku partnerskim wiąże się z podejmowaniem zdrady. Z dokonanych obliczeń wynika, jest ona niższa w grupie odbywających stosunki seksualne poza podstawowym związkiem partnerskim.
Słowa kluczowe
aktywność seksualna; satysfakcja seksualna; nauczycielea
Tytuł
Aktywność seksualna współczesnych nauczycieli. Wyniki badań własnych
Czasopismo
Journal of Sexual and Mental Health
Numer
Typ artykułu
Praca badawcza (oryginalna)
Strony
64-76
Opublikowany online
2008-09-29
Wyświetlenia strony
716
Wyświetlenia/pobrania artykułu
2921
Rekord bibliograficzny
Seksuologia Polska 2008;6(2):64-76.
Słowa kluczowe
aktywność seksualna
satysfakcja seksualna
nauczycielea
Autorzy
Barbara Jankowiak