dostęp otwarty

Tom 16, Nr 1-2 (2008)
PRACE ORYGINALNE
Opublikowany online: 2008-02-11
Pobierz cytowanie

Poziom wiedzy nauczycieli na temat padaczki w szkołach integracyjnych

Zbigniew Tokarski, Małgorzata Wojciechowska
Problemy Pielęgniarstwa 2008;16(1-2):151-156.

dostęp otwarty

Tom 16, Nr 1-2 (2008)
PRACE ORYGINALNE
Opublikowany online: 2008-02-11

Streszczenie

Wstęp. Szkoła to instytucja oświatowo-wychowawcza, która zajmuje się kształceniem i wychowywaniem dzieci oraz młodzieży stosownie do przyjętych w danym społeczeństwie celów i zadań oraz koncepcji oświatowo-wychowawczych i programów. Ważne jest, aby każdy nauczyciel, nie tylko wychowawca, znał jednostki chorobowe dzieci, których naucza. Padaczka nie jest często występującym schorzeniem, niemniej jednak mimo dobrego leczenia nadal jest u dzieci przyczyną wielu problemów.
Cel pracy. Celem pracy była ocena poziomu wiedzy nauczycieli na temat padaczki jako jednostki chorobowej oraz jej występowania u dzieci, których nauczają.
Materiał i metody. Badania przeprowadzono wśród nauczycieli szkół integracyjnych w Łodzi, między styczniem a lutym 2008 roku. Badania przeprowadzono za pomocą autorskiego kwestionariusza ankiety. Udział wzięło 74 nauczycieli, w przedziale wiekowym 25-60 lat.
Wyniki i wnioski. Wiedza nauczycieli nauczających w klasach integracyjnych na temat objawów padaczki jest dobra, jednak mała grupa nauczycieli pogłębia swoją wiedzę na powyższy temat. Ponad 70% badanych zna występujące u dzieci choroby dzięki wiadomościom zebranym od rodziców podczas pierwszego zebrania.

Streszczenie

Wstęp. Szkoła to instytucja oświatowo-wychowawcza, która zajmuje się kształceniem i wychowywaniem dzieci oraz młodzieży stosownie do przyjętych w danym społeczeństwie celów i zadań oraz koncepcji oświatowo-wychowawczych i programów. Ważne jest, aby każdy nauczyciel, nie tylko wychowawca, znał jednostki chorobowe dzieci, których naucza. Padaczka nie jest często występującym schorzeniem, niemniej jednak mimo dobrego leczenia nadal jest u dzieci przyczyną wielu problemów.
Cel pracy. Celem pracy była ocena poziomu wiedzy nauczycieli na temat padaczki jako jednostki chorobowej oraz jej występowania u dzieci, których nauczają.
Materiał i metody. Badania przeprowadzono wśród nauczycieli szkół integracyjnych w Łodzi, między styczniem a lutym 2008 roku. Badania przeprowadzono za pomocą autorskiego kwestionariusza ankiety. Udział wzięło 74 nauczycieli, w przedziale wiekowym 25-60 lat.
Wyniki i wnioski. Wiedza nauczycieli nauczających w klasach integracyjnych na temat objawów padaczki jest dobra, jednak mała grupa nauczycieli pogłębia swoją wiedzę na powyższy temat. Ponad 70% badanych zna występujące u dzieci choroby dzięki wiadomościom zebranym od rodziców podczas pierwszego zebrania.
Pobierz cytowanie

Słowa kluczowe

padaczka; szkoła; nauczyciel

Informacje o artykule
Tytuł

Poziom wiedzy nauczycieli na temat padaczki w szkołach integracyjnych

Czasopismo

Problemy Pielęgniarstwa

Numer

Tom 16, Nr 1-2 (2008)

Strony

151-156

Data publikacji on-line

2008-02-11

Rekord bibliograficzny

Problemy Pielęgniarstwa 2008;16(1-2):151-156.

Słowa kluczowe

padaczka
szkoła
nauczyciel

Autorzy

Zbigniew Tokarski
Małgorzata Wojciechowska

Ważne: serwis https://journals.viamedica.pl/ wykorzystuje pliki cookies. Więcej >>

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies m.in. w celach statystycznych, dostosowania serwisu do potrzeb użytkownika (np. język interfejsu) i do obsługi logowania użytkowników. W ustawieniach przeglądarki internetowej można zmienić opcje dotyczące cookies. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci komputera. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.

Czym są i do czego służą pliki cookie możesz dowiedzieć się na stronie wszystkoociasteczkach.pl.

Czasopismo Problemy Pielęgniarstwa dostęne jest również w Ikamed - księgarnia medyczna