Na skróty

dostęp otwarty

Tom 16, Nr 1-2 (2008)
PRACE ORYGINALNE
Opublikowany online: 2008-02-11
Pobierz cytowanie

Analiza poziomu wiedzy studentów pielęgniarstwa w zakresie historii zawodu

Piotr Goworek, Małgorzata Durka, Piotr Kornecki, Łukasz Czyżewski, Olga Jastrzębska, Iwona Kalata, Ewa Borowiak
Problemy Pielęgniarstwa 2008;16(1-2):100-105.

dostęp otwarty

Tom 16, Nr 1-2 (2008)
PRACE ORYGINALNE
Opublikowany online: 2008-02-11

Streszczenie

Wstęp. Znajomość historii przyszłej profesji jest bardzo ważnym elementem, niezbędnym we właściwym wyborze drogi zawodowej. Na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym o przeszłości, zasłużonych pielęgniarkach i bohaterkach w swoim zawodzie studenci uczą się podczas zajęć „podstawy pielęgniarstwa”.
Cel pracy. Celem pracy była ocena wiedzy studentów z historii swojego przyszłego zawodu.
Materiał i metody. Zbadano 400 studentów I, II i III roku studiów pierwszego stopnia kierunku pielęgniarstwo Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Wykorzystano autorski kwestionariusz ankiety, który zawierał 10 pytań zamkniętych. Badanie wykonano między październikiem a grudniem 2007 roku.
Wyniki i wnioski. Analiza uzyskanych danych pokazała, że wiedza respondentów z historii pielęgniarstwa jest niska. Przeciętna ilość prawidłowych odpowiedzi to niewiele ponad 50%. Weryfikacja otrzymanych danych pozwoliła wywnioskować, że ilość godzin dydaktycznych poświęconych na naukę historii zawodu jest niewystarczająca. Zainteresowanie młodzieży tym tematem wymaga zaangażowania nauczycieli zajmujących się przede wszystkim historią, z organizacji takich jak Polskie Towarzystwo Pielęgniarskie.

Streszczenie

Wstęp. Znajomość historii przyszłej profesji jest bardzo ważnym elementem, niezbędnym we właściwym wyborze drogi zawodowej. Na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym o przeszłości, zasłużonych pielęgniarkach i bohaterkach w swoim zawodzie studenci uczą się podczas zajęć „podstawy pielęgniarstwa”.
Cel pracy. Celem pracy była ocena wiedzy studentów z historii swojego przyszłego zawodu.
Materiał i metody. Zbadano 400 studentów I, II i III roku studiów pierwszego stopnia kierunku pielęgniarstwo Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Wykorzystano autorski kwestionariusz ankiety, który zawierał 10 pytań zamkniętych. Badanie wykonano między październikiem a grudniem 2007 roku.
Wyniki i wnioski. Analiza uzyskanych danych pokazała, że wiedza respondentów z historii pielęgniarstwa jest niska. Przeciętna ilość prawidłowych odpowiedzi to niewiele ponad 50%. Weryfikacja otrzymanych danych pozwoliła wywnioskować, że ilość godzin dydaktycznych poświęconych na naukę historii zawodu jest niewystarczająca. Zainteresowanie młodzieży tym tematem wymaga zaangażowania nauczycieli zajmujących się przede wszystkim historią, z organizacji takich jak Polskie Towarzystwo Pielęgniarskie.
Pobierz cytowanie

Słowa kluczowe

historia; pielęgniarstwo; student

Informacje o artykule
Tytuł

Analiza poziomu wiedzy studentów pielęgniarstwa w zakresie historii zawodu

Czasopismo

Problemy Pielęgniarstwa

Numer

Tom 16, Nr 1-2 (2008)

Strony

100-105

Data publikacji on-line

2008-02-11

Rekord bibliograficzny

Problemy Pielęgniarstwa 2008;16(1-2):100-105.

Słowa kluczowe

historia
pielęgniarstwo
student

Autorzy

Piotr Goworek
Małgorzata Durka
Piotr Kornecki
Łukasz Czyżewski
Olga Jastrzębska
Iwona Kalata
Ewa Borowiak

Ważne: serwis https://journals.viamedica.pl/ wykorzystuje pliki cookies. Więcej >>

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies m.in. w celach statystycznych, dostosowania serwisu do potrzeb użytkownika (np. język interfejsu) i do obsługi logowania użytkowników. W ustawieniach przeglądarki internetowej można zmienić opcje dotyczące cookies. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci komputera. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.

Czym są i do czego służą pliki cookie możesz dowiedzieć się na stronie wszystkoociasteczkach.pl.

Czasopismo Problemy Pielęgniarstwa dostęne jest również w Ikamed - księgarnia medyczna