dostęp otwarty

Tom 17, Nr 1 (2009)
PRACE ORYGINALNE
Opublikowany online: 2009-02-02
Pobierz cytowanie

Opinie pielęgniarek na temat kształcenia podyplomowego

Urszula Cisoń-Apanasewicz, Genowefa Gaweł, Dorota Ogonowska, Halina Potok
Problemy Pielęgniarstwa 2009;17(1):32-37.

dostęp otwarty

Tom 17, Nr 1 (2009)
PRACE ORYGINALNE
Opublikowany online: 2009-02-02

Streszczenie


Wstęp. Zgodnie z Ustawą o zawodzie pielęgniarki i położnej kształcenie podyplomowe jest obowiązkiem każdej aktywnej zawodowo pielęgniarki.
Cel pracy. Celem pracy było ukazanie motywów, którymi kierują się pielęgniarki, podejmując różne formy kształcenia podyplomowego, oraz wskazanie, które z tych form cieszą się największą popularnością, a także ukazanie przeszkód stojących na drodze do doskonalenia zawodowego.
Materiał i metody. Badaniami objęto grupę 95 pielęgniarek uczestniczących w różnych formach doskonalenia zawodowego. Do przeprowadzenia badania wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego, a techniką badawczą był autorski kwestionariusz ankiety.
Wyniki i wnioski. Poprzez analizę przeprowadzonych badań wykazano, że pielęgniarki uważają za konieczne uczestnictwo w kształceniu i doskonaleniu podyplomowym. Najczęściej podawanymi motywami podjęcia takiego kształcenia są: możliwość wzbogacenia swojej wiedzy i umiejętności zawodowych oraz podniesienie własnego prestiżu zawodowego. Natomiast jako przeszkody podawano: brak motywacji oraz względy finansowe.

Streszczenie


Wstęp. Zgodnie z Ustawą o zawodzie pielęgniarki i położnej kształcenie podyplomowe jest obowiązkiem każdej aktywnej zawodowo pielęgniarki.
Cel pracy. Celem pracy było ukazanie motywów, którymi kierują się pielęgniarki, podejmując różne formy kształcenia podyplomowego, oraz wskazanie, które z tych form cieszą się największą popularnością, a także ukazanie przeszkód stojących na drodze do doskonalenia zawodowego.
Materiał i metody. Badaniami objęto grupę 95 pielęgniarek uczestniczących w różnych formach doskonalenia zawodowego. Do przeprowadzenia badania wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego, a techniką badawczą był autorski kwestionariusz ankiety.
Wyniki i wnioski. Poprzez analizę przeprowadzonych badań wykazano, że pielęgniarki uważają za konieczne uczestnictwo w kształceniu i doskonaleniu podyplomowym. Najczęściej podawanymi motywami podjęcia takiego kształcenia są: możliwość wzbogacenia swojej wiedzy i umiejętności zawodowych oraz podniesienie własnego prestiżu zawodowego. Natomiast jako przeszkody podawano: brak motywacji oraz względy finansowe.
Pobierz cytowanie

Słowa kluczowe

kształcenie podyplomowe; pielęgniarki; motywacja; utrudnienia

Informacje o artykule
Tytuł

Opinie pielęgniarek na temat kształcenia podyplomowego

Czasopismo

Problemy Pielęgniarstwa

Numer

Tom 17, Nr 1 (2009)

Strony

32-37

Data publikacji on-line

2009-02-02

Rekord bibliograficzny

Problemy Pielęgniarstwa 2009;17(1):32-37.

Słowa kluczowe

kształcenie podyplomowe
pielęgniarki
motywacja
utrudnienia

Autorzy

Urszula Cisoń-Apanasewicz
Genowefa Gaweł
Dorota Ogonowska
Halina Potok

Ważne: serwis https://journals.viamedica.pl/ wykorzystuje pliki cookies. Więcej >>

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies m.in. w celach statystycznych, dostosowania serwisu do potrzeb użytkownika (np. język interfejsu) i do obsługi logowania użytkowników. W ustawieniach przeglądarki internetowej można zmienić opcje dotyczące cookies. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci komputera. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.

Czym są i do czego służą pliki cookie możesz dowiedzieć się na stronie wszystkoociasteczkach.pl.

Czasopismo Problemy Pielęgniarstwa dostęne jest również w Ikamed - księgarnia medyczna